Primaitinimo pradžia

03/27/2019

Tikrai nesakysiu, kad Jūs turite daryti tik taip, ir ne kitaip, ir kad būtent mano primaitinimo pradžia yra teisinga! Tai yra labai asmeniška kiekvienam vaikui, ir tikrai nieko nemokau ir nepamokslauju. Aš tik dalinuosi savo patirtimi. 

Primaitinimą pradėjome, kai jiems buvo apie 6 mėnesiai nuo gimimo, o jų koreguotas amžius (pagal tai, kada jie turėjo gimti) buvo tik 4 mėnesiai. Bet pagal tai, kad jie bandė sėstis, rodė susidomėjimą maistu ir jau turėjo pirmųjų dantukų. Ir finalas - daktarės neontologės leidimu ir rekomendacija, mes tai pradėjome. Aš visiškai nebijojau, ir kažkaip nesijaudinau, kaip tik, norėjau kuo greičiau, nes nors ir juokingai nuskambės - buvo nuobodu su jais. Ta prasme, norėjosi man daugiau veiklos, kažkokių naujovių ir dar vienas svarbus dalykas - man tiesiog norėjosi, kad kuo greičiau mano pieno reiktų vis mažiau. Pagalvokit, kaip gera, kai galėjau atsipūsti ir nuo 6 mėnesio pradėjau retinti traukimus!


Daržovės

MĖSA

Pieno produktai


Moliūgas

Pradėjome nuo moliūgo, nes moliūgas yra viena derlingiausių daržovių, kurioje gausu vitaminų. Tai ir vitaminas C, šiek tiek vitamino E, PP, B grupės vitaminų. Jis lengvai virškinamas ir tikrai skanus!

Saldi bulvė (dar kitaip Batatas) 

Šios bulvės pasižymi maistinių medžiagų gausa. Vienoje vidutinėje saldžioje bulvėje yra daugiau nei 100 % reikalingo vitamino A kiekio, 37% vitamino C, 16% vitamino B6, 10% pantoteno rūgšties (vitamino B5), 15% kalio ir 28% mangano. Taip pat mažesniais kiekiais rasite kalcio, geležies, magnio, fosforo, cinko, tiamino (vitamino B1), vitamino E, riboflavino (vitamino B2) ir folio rūgšties (vitamino B9).

Saldžiosiose bulvėse gausu maistinių skaidulų. Maistinės skaidulos atlieka žarnyno valymo funkciją, jos suriša toksinus su maisto likučiais ir pašalina juos iš organizmo. Taip pat skaidulos yra būtinos, norint išvengti vidurių užkietėjimo, ir kitų virškinimo sistemos problemų.

Ši ir daug kitos naudingos informacijos, kurią radau privertė mane apsispręsti, tad saldžią bulvę jie valgė irgi labai noriai.

Morka

Viena iš plačiausiai ir seniausiai auginamų daržovių kuri tikrai yra naudinga ir skani, vaikam irgi patiko.

Pirmus tris ingredientus pabandžius, ir pastebėjus, kad nei nuo vieno nealergizuoja, sumakalavau ir daviau trio (nors sako, kad vienos spalvos daržovės makaliūzėje neturėtų būti daug, na bet mano vaikai nuo to oranžiniai nepasidarė ir viskas buvo gerai.

Burokėlis

Turi daug naudingų elementų - geležies, kalcio, vitaminų A, B6, magnio, daug vitamino C, vario, antioksidantų, folio rūgšties. Geležies preparatų vaikams daviau visus 6 mėnesius, neišnešiotukams tai dažniausiai paskiriama nuo gimimo.. Todėl burokas buvo MUST daržovė!

Bulvė

Joje gausu įvairių maisto medžiagų: iki 24 % krakmolo (bet man tas nepatinka, todėl jos naudojame mažiausiai ir nepradėjome nuo jos!), 2 % augalinių baltymų, fermentų, įvairių biogeninių elementų, organinių ir mineralinių druskų - kalcio, kalio, magnio, geležies, cinko, fosforo, šiek tiek proteino, riebalų, ląstelienos, obuolių, citrinos ir rūgštynių rūgšties, gausu vitaminų A, B, C, P, folinės rūgšties, karotino. Bet paprastų bulvių stengiamės kuo mažiau, nes saldžiosios bulvės neturi krakmolo ir jos yra naudingesnės.

Na ir visos kitos daržovės: brokolis, cukinija, baklažanas ir jei kažko nepaminėjau, tai tikrai ragavo.

Na ir po vieno mėnesio pradėjau duoti mėsytės, ir pagrinde iki 1 metų valgė tik triušieną, o kai pradėjau duoti gabaliukais, triušis man pasidarė per sunkiai pagaminamas. Todėl pradėta buvo duoti tiek kalakutiena, višta, jautiena.


ŽUVIS


Žuvytę daviau tik artėjant metukams, ir kokia beduodavau - valgė. Lašiša, menkė, plekšnė.. nesvarbu kas - valgo. Dažniausiai kotletukų pavidalu, o vėliau ir tiesiog maiše keptą gabalais. Apie tai receptuose bus galima paskaityti su laiku.

Kažkodėl tik 11 mėnesį sugalvojau duoti pieno produktus, bet viskas praėjo sklandžiai. Nuo pat pradžių pirkau tik ekologišką dobilas jogurtą be priedų ir varškytę "Dobilas", taip pat ekologišką. Na ir po kokių pusės metų susitariau su savimi ir pradėjau pirkti tiesiog paprastą jogurtą be priedų ir varškę, nes valgo daug, ekologiškai paauginau netrumpai, ir brangu. Ir nepasakyčiau, kad kažkas pasikeitė. 

Bet man ant širdies buvo ramu, kad bent pačioje pradžioje daviau geresnės kokybės produktus.